10.28.2009

Pičujeme na...userov

Hovorí sa, že ak niekto pracuje ako IT support, user má vždy pravdu. Je jedno, že pravdu nemá, alebo tomu ani kokot nerozumie, proste USER MÁ VŽDY PRAVDU. Preto by mal byť človek, ktorý poskytuje support zhovievavý, kľudný a hlavne nekonečne trpezlivý. Určite ste to už niektorí zažili: Nejakému známemu/rodičovi/dedovi potrebujete vysvetliť, ako sa má pripojiť na mail, icq a podobne. Kto to zažil vie, že najlepšia cesta je podrobne a polopatisticky vysvetliť, najlepšie eśte dodať obrázkový návod (klikneme na tlačítko "prihlásiť"...). Kto na tejto pozícii pracoval, ten pozná aj jeden zo základných postulátov (made by Zapo):

"Ak userovi vyskočí hláška tak sa zachová troma spôsobmi: Ak je tam len jedno tlačítko, odklikne to a je mu jedno o čo sa jedná. Ak sú tam dve tlačítka, odklikne to a je jedno o čo sa jedná (jedna skupina kliká na "yes", druhá na "no"). A keď sa objaví hláška s troma tlačítkami - volá user technickú podporu.

Ľudia, ktorí ma poznajú vedia, že v oficiálnom (a pracovnom) styku nikdy, naozaj nikdy nestratím trpezlivos´t a nevybuchnem (ostatne na to mám tento blog). Avšak musím sa priznať, že v poslednom čase mám namále. Myslel som, že neexistuje tak totálne neschopný user, ktorý by dokázal moje nervy vytočiť do červenej. Myslel som zle.

Nejde tu ani tak o to, že by to bol nejak extra neskúsený, alebo pomaly chápajúci user, stretol som sa s horšími. Tu ide o to, že tento konkrétny človek má miekoľko rokov skúseností na vysokej manažérskej pozícii, koordinoval veľa ľudí a zakázok a podobne. Takže som tak nejak čakal aspoň základnú počítačovú gramotnosť. Tak ako je, kurva, možné, že tá piča nedokáže ani len spustiť posratý outlook. O firefoxe v živote nepočula a nazýva ho "ten druhý internet". Chápete to? Ona si kurva pletie verzie office 2007 a operačný systém (pletie si pojmy office a operačný systém). Tá neskutočná brainless bitch používa všade doubleclick. je jedno či na ploche, či v prehliadači. Nechápem, ako niekto taký mohol kedy robiť managerskú prácu. Može manažeri sú podľa mňa formou života ešte nižšou ako politici, ale toto je veľa. Minule sa spýtala, ako si má vytvoriť novú zložku v outlooku. Každá pojebaná cvičená opica na takú vec príde za 10 sec max. Tá piča keď sa potrebuje prepnúť do inej aplikácie, tak tú, čo má na vrchu neminimalizuje, ona ju zavrie. Zaźil som samozrejme aj takých userov...ale to boli 80 ročné babičky a u nich sa to dá chápať. Ale keď piča nechápe ako funguje ODKAZ na internetovú stránku...

A teraz príde headcracker: Vysvetlite takémuto userovi, ako sa má pripojiť na FTP.

No comments: